en himla kul dag

heeej.
dagen började 06.10. hej och hå. upp och steka lax.
packa och grejja.
det var nämligen så att idag har jag&emma haft en heeeldag i min sommarstuga i lekeryd.
vi tog först trean 07.34 till ryhov där vi bytte och tog kurs 13 mot huskvarna. väl framme i huskvarna så satte vi oss på 32 mot lekeryd. lite innan lekeryd hoppade vi av. jag tog på mig emmas lillebrors inlines st 40 utan broms och började åka, emma tog kickbiken. and off we go.
först gick det finfint, sen kom första nerförsbacken. haha jag tänkte ta stora svängar och lixom lite lungt glida ner. meeen mina fötter tog kurs rakt neråt. och utan broms var det bara att försöka hålla balansen och hänga med. och det gjorde jag, med armarna utåt och skriket ekade i hela lekeryd. efter kommer emma på kickbiken. JAG KOMMER. haha eller inte. hon hade inte en chans att komma om mig. jag åkte snabbt, så snabbt att hon inte kom om.
men jag klarade av det. jag stod på benen när backen var slut.
resten av resan gick lungt till.
efter många om och men kom vi fram till stugan. gullstugan. där slängde vi av oss allt och på med bikinin, ner till bryggan och vi började pressa. vi tog även två dopp i sjön. myyys första doppet: jag skulle lite försiktigt kliva ner via stegen ner, men jag halkade den var nämligen blöt. så jag plumsade i fortare än kvick och blev helblöt.
sen badade vi lite, sen solade vi igen. sen nästa dopp.

sen blev jag sugen på min prickikorv macka och då gick vi til stugan åt lite, sen stekte vi vårat skin i värsta goa stolarna i trädgården. sen tog vi fram krocket. och spelade två rundor, emma vann en och jag en.
sen nån timme senare år vi våran delikata lunch. lax&pasta&turkisk  yougurt.. mumms.
sen vilade vi middag, spelade lite krocket. seeen bar det av till den stora bad stranden. där badade vi nog i 45 minuter. stod på händer och fjantade oss. vi höll på att dränka varandra med. haha. jag bottnade inte så jag slängde av mig emma från min rygg, emma fick vatten över huvud och grep tag i mig. då gled jag ner under vattenytan. emma fattade läget och drog upp mig, sen fattade vi att det blev nog bäst om vi båda simma självständigt.

sen gick vi upp. solade och spelade krocket, sen tog vi ett parti fia med. jag vann.
sen var vi så trötta så vi satte på tv och kollade på batman alias läderlappen från 1966. haha hajen var lätt bäst. så verklig.

sen kom mor&far min och vi åkte hem jag körde. weeij.
efter hemkomsten gick jag och jobbade på minigolfen. ida kom. :) sen kom kikke&markus och hälsade på en stund med, med en rolig pryl. orkar inte förklara.

nu är jag helt slut. ska gå till emma och hämta en film och avsluta dagen med.

tack emma för en helkul dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback