ojoj

det var visst länge sen sist.

och jag har missat skriva om en hel vecka. en otroligt rolig vecka också damn.
låt mig summera

onsdag.
upp tidigt och mot sthlm. vi kom fram halvdöda vid 11 och låste in våra cpigt tunga väskor och gick på stan.
i först affären - HM- köpte jag två gråa tröjor.
sen fick hag ångest och köpte inget mera den dagen.
på kvällen skulle vi ut men jag fick ge mig efter föfesten jag mådde helt enkelt piss. jag tog tunnelbanan hem själv. och mötte linnea. vi hade en såndära underbar kusinkväll. pratade om allt och inget. linnea är helt klart en underbar kusin.
ellen&emma åkte dock vidare mot stureplan. med björn. och på något sätt. fråga mig inte hur så lyckade dom ta sig hem till min mosters lägenhet, där jag var. de bytte t.o.m tunnelbana och sprang hit och dit. bra jobbat av dom.

torsdag.
upp relativt tidigt och mot gamla stan med min moster, vi gick där och strosade bland alla mysiga gränder och tog en fika, en mkt god sådan i gamla stan.
vi hann även se ett vaktombyte vid slottet innan vi begav oss till centrum.
väl i centrum shoppade vi lite till. jag köpte en till grå tröja. och en eyeliner.
sen drog vi även en lång runda i saluhallen. shit så coolt var det. massa god mat överallt.
sen var vi trötta så vi åkte hem med annelie. väl hemma fick vi mat. skiitgod kyckling.
sen nästa mål för dagen var gröna lund.
åååh jävlar vad roligt det var. tyvärr råkade jag lurade med ellen på värsta karusellen som man mådde sjukt illa av. jag trodde inte att den skulle vara så farlig. men ack så fel jag hade.
sen kom linnea och rafael och vi åkte massa tillsammans. linnea vann en ful nemo. hahaha
sen tog vi båten hem.

fredag.
upp vid 11, jag duschade sen gick jag&ellen till alvik och köpte en blomma och choklad till annelie som tack för att vi hade fått bo hos henne :) sen åkte vi till stan. det blev en seg dag. vi väntade på att få åka hem.
vi köpte lite mat i saluhallen och sen begav vi oss till centralen. där hände något magiskt, typ. vi skulle egentligen åka med en buss som skulle ta fem timmar och en kvart. men medans emma&jag var och handlade godis hade en bussvärd frågat om ngn skulle till jkpg. ellen ropade glatt jaaa.
och då blev det med ens bråttom. hon ringde till mig&emma som fick springa genom hela centralen mot bussen och vi hann med snabbussen :) weeeei. vi var hemma på mindre än fyra timmar, ett sånt kap.

lördag.
upp ännu tidigare än vanligt. idag var det nämligen överraska ellen dag.
kl 0815 stod vi redo by emma och med målet att väcka ellen. haha du skulle sett hennes min när vi kom indundrade in i hennes rum. pluttan.
sen var det ögonbindel på och mot gränna.
där lånade vi mathilad morfars båt och begav oss ut på vattnet. vi åkte långtlångt. lunchade på ett par klippor i en sjö, badade och hade det allmänt trevligt.
dagens grej var när ellen var hoppilandkalle. hon stod med ena benet på en klippa och andra i båten.
hon skulle knuta fast båten för vi skulle av. men när hon stod där med ett ben åt varje håll började båten sakta åka utåt, ellen ben delade på sig mer och mer. alla skrattde , jag uppfattade aldrig det roliga, jag satt med ryggen till. iallafall så hoppade jag ner i vattnet och gav ellen en puff i rumpan och hon kom på säker mark igen.
sen efter lunchen. massamassa makaroner och ett kilo köttbullar fortsatte vår färd mot den perfekta sovplatsen. vi hittade en liten plätt, bredvid en kohage som passade perfekt, vi riggade upp två tält. jag hjälpte till med ett . woho. det trodde ni inte om mig.
sen var vi där underkvällen badade fiskade åt och snackade massa. vi hade det hur mysigt som helst, du anar inte.

söndag.
alla måttligt pigga efter en natt på hårt underlag. vi packade ihop i ilfart och satte oss i båten med målet att komma hem fortast möjliga.
vi åt frulle i båten. chips för min del ;)
sen kom vi hem hyfsat fort. körde bara på två stenar. haha men motorn klarade sig. puh
sen gick vi den långa vägen ( ca 2 km ) till bussen. väntade på den, den kom vi åkte hem.
väl på stationen kom min mamma&pappa och hämtade upp mig och vi begav oss till flisby.
och en fransk bulldog kennel. åååh gosh vad söta hundarna var. jag bara längtar och längtar.

måndag.
jag&mamma var på stan. jag inhandlade nya underkläder och ett par jeans.
mamma köpte apoteketshit för 900. bra att ha till kreta.
vi lunchade på johans. mkt gott må jag lova.
på kvällen var det träning för hela slanten oh jävlar vilken jobbig träning sen.
alla fysövningar man kan tänka sig.
ohoooo
hem och åt grillat. godnatt

tisdag.
dagen började med en morgonpromenad med ellen.
kom hem duschade åt frulle och nästa mål var vättern. jag och ellen tog bussen och la oss på gömstället.
så sjukt fint är det där.
efter några timmar tröttnade vi och åkte hem. jag åt.
bytte om och begav mig till bibblan. jag lånade fem nya böcker :):)
och nu är jag här.


tack och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback