hurtbulle

lördag. vaknade lite turmultartat, först ringde alramklockan kl 0959 jag fattade inte vart jag var somnade om 1002 ringde de igen jag ba whatta fuck jag satte inte på snooze. en minut senare, det kanske inte var väckarklockan, ne de va mathi som hade ringt. sen ringde hemtelen. jag var heeltborta. sen fick jag ett sms av mathi. ring mig när du vaknat. jaoo jag var vaken. bara att pallra sig upp och ringa. haha heeelt väck.

nu är det nedräkning på riktigt för mig 6 dagar, sen myser jag med min vovve. ozzy.
och då har jag varit utan hund i nästan exakt ett år. söndagen den 29 är årsdagen.
så det betyder nu när jag tänker efter att för ett år sen idag var jag lyckligt ovetande om den hemska hösten&vintern som väntade mig.
kan det också betyda att jag nu är ovetande om den underbara hösten/vinter som kommer vara i år då ? kommer lille oz komma med lycka? jag tror det.
det är helt otroligt vad en hund kan göra. för mig som är uppväxt med det är det en naturligdel i vardagen, en varselse som skänker glädje och kärlek varje dag. för mig är det helt underbart.

idag är det lördag, det har vi inte missat. vad har jag gjort? städat hos my lovely bob. och idag är det verkligen en vacker höst dag, men dock ända känns det lite höstdepp i luften, kanske dags att läsa ebbas inget mera höstdepp tack. eller så får jag va lite depp tills på fredag. för sen jävlar ska allt bli som det en gång va. glädje varje dag. no more depp ever.

och den goa kommentaren idag när man vaknade by pappa
-louise, du får köra mig&mamma till anna gretas idag, hon&jag ska ut och äta
-aha men aa. varför ska ni äta ute?
-för jag lackar hela köket och då kan jag inte laga mat här ikväll
-okej, men jag då, ska inte jag få följa med?
-nee
-nehe, men vad ska jag äta då?
-ehm du kan la få en 50 lapp och så kan du åka och köpa dig en pizza.

den är go! scholong

älskling jag vet hur det känns när broar till tryggheten bränns


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback