det är väl typiskt

för sex minuter sen va det tänkt att jag skulle ha börjar plugga matte. visst jag har öppnat blocket, jag har letat upp mina tjugoelva frågetecken. men ungefär här tröttnade jag.
det är väl typiskt.
och som extra salt i såren eller ska jag säga extra välkomnade damp vecko revyn ner i brevlådan idag.
det är väl typiskt.
tankarna vill till allt annat än x och y. tankarna tar mig till sommaren, till friheten och jag vill ju mycket hellre spendera denna eftermiddagen i tankarna om sommaren än i tankarna om x och y.
så vad gör jag då?
jo jag bakar en riktigt stor chokladboll, tar tag i skiten (matten) och sen får jag nöjt lov att vänta tills den kära sommaren dyker upp, för det gör den, förr eller senare och då, då jävlar ska jag njuta!

dagens kung är mathilda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback