så kan det gå om fikar i skogen när inte solen är på

hahahahahahahahahahahahahahahahaha!
vilken jävla kväll det blev! jag kom hem från jobbet, helt slut, tänkte mig en skön filmkväll, men emmaeng hade andra planer, vi tar med fika och går ut i skogen, hrm tänker jag, tittar ut, det är kolsvart, inte jättekallt, mina ben är helt slut. men okej då, jag ska inte banga.

så först åkte vi till ica och inhandlade brownies, ballerinakex&chipsstjärnor. sen gav vi oss av mot skogen,
det blev lite läskigt redan från början, det var helt fucking kolsvart i skogen, ögon vänjde väl sig efter ett tag, men man såg ju inte långt fram.
efter ca 20-25 minuter nådde vi vårat mål, bänken, haha vi tände massa ljus dukade upp vårat fika, sen satt vi där ett bra tag, njöt av dom gudomliga browniesen, jäävlar vad goda dom var, vi filosoferade lite över livet och framtiden och dåtiden, sen hörde vi att det prasslade i snåret en cm ifrån oss, emma blev helspänd, jag tänkte det är la en fågel eller mus eller nåt. haha tänkte inte mer på de, men ok jag ska erkänna det var lite läskigt, om man vände sig om va de helt kolsvart, och vi satt med ryggen mot hela skogen, väldigt lätta offer så att säga, men om man inte vände sig om var det inte alls läskigt, om man blickade frammåt såg man halva jkpg så det var urmysigt.
men sen när ljuden började göra sig hörda blev det lite läskigare, emma lyssnade med vidöppna öron för mer ljud, och hon hörde ljud efter ljud:
E - louise! hörde du det där?
L - ehm nej du inbillar dig - skratt-
E - neeeeej, jag lovar
L -jaja.

men tydligen kom "djuret" närmre och närmre, tillslut utbrister emma:
- DET ÄR UNDER OSS!
och vi drar upp fötterna illa kvickt, vår mysiga lilla picknick var inte så himla mysig längre.
jag trodde fortfarande att emma inbillade sig, men sen kom knock outen, emma gallskriker
- DEN NUDDADE MITT BEN
hon ställer sig upp på bordet och går in i en chock typ,
jag trodde fortfarande att hon inbillade sig, men när hon började upprepa mitt namn, louiselouiselousie, insåg jag att hon var dödens seriös. haha, dags att agera tänkte jag då. jag reste mig upp stampade lite i marken, såg att jag hade fått ett sms och blev lite glad, men snabbt blev jag nertagen på jorden igen louiselouiselousie,
okej vi går sa jag! det måste varit en av mina bättre idéer denna dag. haha
emma var i chock och visste knappt ut eller in hon stod på bänken och hyperventilerade.
E - vi går vi går vi går!
L - Nej men vi måste släcka ljusen!
E- aa okej, (emma blåser för kung och fosterland)
jag håvar in allting som står på bordet, tändstickor,tändare,kex&marschallen - som fortfarande brann-

louiselouiselouise, vi går!

då kom min tanke att ägnas till min brownie som inte var helt slut, och jag var väldigt mån om att få med den, haha emma fick til fnatt på mig när jag kläckte, min brownie, jag måste ha min brownie.
haha japp efter att jag hade fått tag i min brownie begav vi oss neråt mot civilationen.
men den fucking marschallen gjorde så vi inte såg ett smack av vägen så vi var tvugna att stanna och släcka den,
emma skakade som ett höstlöv. haha shit det var riktigt jävla läskigt. louiselouiselouise! 
haha det enda jag fick fram var, du inbillar dig!

haha men trots denna lilla incident är vi nu hemma helskinnade. haha jag undrar om hon inte inbillade sig trots allt ;) haha skämt å sido, om någon använder mitt namn, louise istället för lollo då är det seriösa saker på gång haha.  

så vår mysiga lilla picknick som började så bra, ååh detta var en ur bra idée, slutade med orden,
jag ska aldrig mer gå i skogen när det är mörkt!

haha ja så kan de gå när man fikar i skogen när inte solen är på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback