tack ebba!

ALLA TALAR OM...Inget mer höstdepp, tack


Okej, nu orkar jag inte höra på en typ till som deppar över att sommaren bara försvann och gnäller över att hösten är här. Hösten är bra! Tänk bara på att...


·  Alla är lika bleka som du. Så här på höstkanten tänker jag alltid att "tja, det var inte så illa ändå". I november kommer det, jag antar sakta men säkert en degblek färg som gör att alla toppar som blottar bara armar är omöjliga. Men strunt samma, alla andra är ju lika bleka som jag - till skillnad från i somras, när det alltid fanns någon annan som hade snäppet snyggare bränna.


·  Du slipper mygg. Om du inte, liksom jag, lyckas hitta dem längst in i svampskogen.


·  Du får dricka så mycket varm choklad du vill. Det finns faktiskt folk som tittar snett när man beställer en varm choklad i juli. Nu är det fritt fram.


·  Du slipper bikiniångest. Bläddra i kalendern och njut av hur lång tid det är kvar till Beach 2008. Passa samtidigt på att njuta av alla snygga höstkoftor som kan trolla bort eventuella skavanker.


·  Du kan vara inomhus med gott samvete. Äntligen är det slut med sommarstressen som innebär att man egentligen alltid borde gå ut i friska luften och ta vara på det vackra vädret. Från och med nu är det fullt accepterat att sitta inne och uggla.


·  Du kan sticka iväg på cityweekend. Ta en sista minuten-resa till London, New York, Paris eller Florens, eller planera in en tripp på noveberlovet. Civiliserade städer är mycket trevligare än svettiga stränder. Det räcker att vara borta fredag till söndag och dessutom finns det vettiga saker att shoppa.


·  Det är fritt fram att vara tv-junkie. Jag erkänner, tv-tablån styr mitt liv. I alla fall vardagskvällar mellan åtta och tio. Våga inte störa mig på tisdag när det är säsongspremiär för "Desperate housewives" i Kanal 5!


·  Fåglarna kvittrar inte när du går hem. Du kan komma ut från klubben fyra på morgonen utan att drabbas av svår ångest (redan då), eftersom solen går upp och fåglarna kvittrar.


·  Hösten är årets bästa biosäsong. Och den här hösten ser det bättre ut än någonsin. På söndag går jag på "Kalle och chokladfabriken"-premiären och sedan ser jag fram emot nya filmer med alla mina favoriter: "Proof" med Gwyneth, "Dukes of Hazzard" med Jessica Simpson, "Perfect catch" med Drew Barrymore, "Elizabethtown" med Kirsten och "Just like heaven" med Reese Witherspoon.


·  Sist men inte minst är ju hösten främst en enda lång transportsträcka till årets mysigaste månad - december. Är det okej om man börjar julpyssla i oktober i år? Och börjar med lucia... rätt snart? En Ebbabakad lussekatt, någon?


inse hösten är den bästa årstiden. ebbas lista funkar lika bra varje år, eller vad säger du ellen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback