satsa.

Jag kan vara den sämsta bloggaren. Jag har ju HELT glömt bort att berätta om min helg.
Det är ju lite därför man har en blogg, för att berätta om sitt liv. och jag har totalt kopplat bort mitt liv.

badbad me.


men egentligen är det ju så jävla jobbigt att i efterhand skriva vad man har gjort men okej, bara fär er, mina tappra läsare.

i fredags spelade jag match i norrahammar, jag spelade vänster yttermittfält och jag har aldrig sprungit så mycket, jag spelade 90 minuter, sprang och sprang. i halvlek hade jag och friday en konversation:

- frida ser jag svettig ut?
- ne
- okej, är jag ens röd?
- ne

och då hade jag sprungit upp och ner i 45 minuter jagat en jävla boll i spö regn,  då undrar jag hur i helvete det går ihop sig. jag hatar myten, ju mer man svettas dessto mer vältränad är man. jag ska ta död på den jävla myten. jag tror helt ärligt inte på den.  det går inte ihop sig. jag smsade t.o.m till blossom idag (hon har ett hälsoprogram i mix) men min fråga kom inte upp. det är ganska kränkade efter man har tränat och verkligen tagit ut sig och känner sig duktigt, så kommer frågan har du ens ansträngt dig? du ser inte ens svettig ut. du vet väl att ju mer....
Dessutom är jag jävligt vältränad, jag springer en kilometer på fem minuter, jag spelar en hel fotbollsmatch utan problem, jag springer 6 km i skogen 3 km upp och tre km ner UTAN att stanna en enda gång.
jag gick på spinning för första gången jag orkade allt utan problem.
MEN jag blir inte svettig så att det syns. mitt hår blir inte äckligt blött, mitt ansikte blir inte tomatrött bara för att jag skuttar runt lite på fs. och egentligen är ju det jävligt skönt. för vem vill se ut så?
och t.e.x när jag och mamma var på spinning, jag trampade på mycket bättre än henne, jag hade högre motstånd, jag orkade mer, men min mamma var den som svettades, det var hennes hår som dröp av svett, hur i helvete kan man säga att hon är mer vältränad då? när jag orkade mer.
jag trodde vältränad innebar hur mycket man orkar, hur snabbt man springer.
Jag tror inte det handlar om svett.

sen har jag ytterligare ett exempel om man går en promenad med en som är tjock och aldrig rör sig, som man har sett på tv, bara en tjockis går runt huset blir ju han/hon svettig som fan. är dom mer vältränade än mig då? som inte blir svettig.

så nu var myten dödad, säg aldrig igen. ju mer man ........
ju mer man orkar, dessto mer vältränad är man. 




SÅ nu har jag fått ventliera mig lite i det här ämnet.
iallafall matchen slutade 2-2 och jag spelade fram till ett mål.

efter matchen åkte jag och linnéa (min snälla kusin som var hundvakt) och köpte pizza, sen åkte vi till lj och mumsade.

lördagen tillbringade jag, andy ellen&erik i ullared. jag&andy köpte massa nödvändigheter men också lite roliga saker tex en hjärtformad pajform, mössa, vantar. och sen en jättefin klocka, men det var i en butik utanför. 



igår slappade jag&andy hela dagen, vi låg i sängen och läste till klockan ett, sen sprang jag ut en runda. lite nytta måste man ju göra. 
på eftermiddagen åkte jag till lj och gick en välbehövlig promenad, 
efter den var det middag hos M&P som gällde, fläskfilé, kantareller, massa grönsaker. så himla gott.
efter det drack vi kaffe ( jag ska lära mig) och spelade kort. jag kom tvåa..

det var min helg. 
kommade vecka ser ut som följer:

måndag: Jobb, lucnha med P&A, aerobics, spinning, math
tisdag: Jobb, aerobics, fotboll, möte LÖN
onsdag: Jobb, lunchdejt, spinning
torsdag: Jobb, match
fredag: Jobb, puls, fredagsmys
lördag: kräftskiva hos M&P Boka resa
söndag: packa
måndag: HEJDÅ


hohooooo nu ska jag sluta skriva, jag har skrivit så mycket så snabbt så jag nästan blir svettig här vid tangentbordet....
(skratta massaaaaaaaaa)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback