live today

KUL att jag inte skrivit ett ord här på nästan två veckor.. har verkligen inte haft tid.
det har hänt endel sen sist men va fan, ni som läser min blogg vet förmodligen redan om vad som har hänt så varför skriva om det. nej.


jag har iallafall haft en jättebra helg, i fredags tränade jag och emma (vi förlorare) ett pulspass som jag egentligen hatar, men det är lite hatkärlek, så jag måste gå. sen bastade vi (läs emma). tog bilen till icamaxi och köpte kyckling, pasta, tomat, svindyr jävla gurka samt fetaost och vet ni vad detta blev jo en nyttig sallad. vi tvingade även andy att springa till ica och köpa en dressing men den enda som fanns som han även köpte smakade för jävligt enligt de som smakade, inte jag alltså. men vi deppade inte för det. sen satt favvogänget där och åt sallad och kollade på lets dance.

en helgo kväll med andra ord.


blev även en snabbvisit hem till math för att lämna mina flyttkartonger! och jag har även sett lägenheten och den var jättefin jag tror att det kommer bli jättebra när allt blir färdigt!


lördagen började med att min mamma&pappa kom kl 0900 med spik och frukost! min pappa är bäst, han kan verkligen allt. medans pappa skruvade upp hyllor och dylik åkte jag och mamma till intersport för att köpa ett par walking skor till mig, min kära mor har tjötat om att jag måste ha ett par sånna nu när jag går så mycket, ( läs varje morgon) men jag satte ju tungan o halsen när jag såg att de billigaste av dessa skor kostade minst 1000 pix och för fan, jag är inte den som lägger 1000 spänn på ett par fula skor, när man kan köpa 10 par balleria för samma prissumma. 

men som sagt bryr sig min mamma om mig och mina fötter, knän och höfter, mer än vad jag nånsin kommer att göra, så nu sitter jag här i mina nya walking skor, inte mina finaste skor direkt men man måste ju tänka på framtiden. eller nåt.


kom hem och pappa hade fixat allt så jävla skönt, innan dom hann gå sa dom även att idag serveras stuvade makaroner och falukorv hemma på strömsbergsvägen. mina päron är verkligen bäst.


jag vinkade hejdå och tog på mig mina nya skor samt löparkläder och sprang en nättliten runda på 30 minuter, hur jag än sprang var det uppför. men det är smällar man får ta. kom hem och gjorde lite övningar, hoppade in i duschen, masade mig ut, så jävla gott att duscha. sen åkte jag till mamma&pappa och åt godaste maten. undra när man själv kommer bli bra på att laga mat?


senare på eftermiddagen kom ellen, erik& ida hem till mig och andy, vi satt och fikade och pratade bort två timmar. väldigt trevligt. 

sen blev det brått, sofia, emmas schlager och allkunnande vän skulle hämtas upp sen nästa anhalt kaffe paus, sallad för de nyttiga, chokladboll för mig som var fettmätt sen makisarna.

sen kom kvällens underhållning, melodifestivalen! jag tillsammans med emma som är minst impad av musiken hejjade på caroline of ugglas och guess what hon slog rävar som clamp och marie. så jävla gott ere.

sen va det underhållning på HÖG nivå rosa pantern! har aldrig sett den, men alltså man skrattar ju.


sen var det söndag. började dagen med att hämta upp ellen för en tipspromenad i mariebo, frågorna passade verkligen oss jättebra. och jag vann! lottad vinnare känner mig som en champion. så nu blir det ett varv till nästa vecka.

kom hem böt om till min springoutfit. och gav mig ut på ännu en runda. ganska skönt faktiskt. dock inte när det går uppåt, men jag orkade t.o.m öka på slutet, det ni.


efter allt tränade åkte jag till mathilda och hennes nya lya som var fab! men får ta mig en bättre titt på onsdag!


på kvällen åkte jag och andy hem till hans familj och firade mia. det var trevligt!

sen till det mindre trevliga! städa ur lägenheten, idag ska en dam komma och kolla, och jag tror inte hon skulle uppskatta damm havet i sovrummet haha. men nu är det inte mycket kvar att städa till slutstädet faktsikt!


oh helvete vad jag har skrivet, nu behöver jag inte skriva mer på två veckor.  skämtåsido.

och nu är det en helt ny vecka det är ganska skönt. förra veckan var bra, men denna ska bli bättre.

jag har tänkt att träna fotboll tre gånger. sen får vi se hur många gånger jag traskar in och hoppar på ett friskispass.

sen ska vi gå på bio på onsdag jag har reserverat ticets. fika på torsdag och vara hundvakt på lördag.


MEN nu ska jag hem och äta rester från helgen! stuvade makisar. gissa om jag är nöjd?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback