i will go down with this ship

idag är jag en bitterbitterfitta.
jag ska spara 2000 i månaden utan problem
jag ska sola så jag blir brun
jag ska äta fetaost
jag ska leva livet.
och jag ska älska. livet ut.

ikväll är det familjen annorlunda. ja jag följer det slaviskt. jag älskar de skånska trillingarna.
jag dissar alltså hockey för några snoriga småbarn, och har ingen absolut ingen ångest.
hockeyhelvetet kan sluta nu, alla brudar som gnäller därute om att ni är fotboll/hockeyänkor, tro fan inte att det bara är ni som drabbas av fenomenet idrott. det är minst lika ansträngade att följa ett lag.

och whats up med alla dessa bloggar om fotbolls/hockeyfruar? är man en ballare flickvän för att ens man/pojkvän/sambo lirar en sport?
nej skulle inte tro så. och varför är det så statusfyllt? hockeyfru? ooh din kille lirar divison ett hockey och måste ha ett jobb vid sidan om för att klara sig. BALLT.
Tänk om alla skulle ta med sin grabbs sysselsättning i bloggnamnet här kommer några exempel:

Jag och min händiga snickare
Lina och läkaren
Bodil och byggarbetaren
och min skulle bli
Lollo, hon som bor med en fattig student.

helt seriöst. lägg ner tugget om hur ballt det är. och en sak till som jag haaaatar, de flickvänner som råkade ta pojkvännens mjukis och ojdå j.södra/hff/hhv71 loggan lyser visst stort.
och de vill verkligen visa att just dom lyckas fånga en vältränad idrottskille och det bara måste ju vara så mycket bättre än att bara ha en vanlig grabb?
om eran man nu blir något kan ni ju leva på hans cash och sitta där själv med tre snoriga skrikande ungar och en man som ägnar hela sitt liv åt en boll.
så ballt är det.

sa jag att jag var bitter?

Kommentarer
Postat av: els

håller med.simning på torsdag är förövrigt bestämt nu;)

2009-03-23 @ 14:35:04
Postat av: ida

haha bästa inlägget lollo !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback