best start of the day

idag vaknade jag av hundbråk i sängen, duschade av mig gick till jobbet, jag hann inte mer än utanför porten och tog tio steg innan en medelålders grå dam blängde på mig, hon sa inte ett knyst bara glodde argt, jag (ja ganska bitchig jag vet.) blängde tillbaka argt, och kunde tillslut inte hålla mig, så jag JAG öppnade min käft och frågade vad hon ville, den här mesig musen sa då, ser du inte att det är nysått där.. (ja vi har byggt om, ja dom sådde gräs i september, nej det är inte mycket till gräs men jo alla går där, så även jag) jag svarade JO det vet jag men alla går där ändå, så varför ska jag gå runt, det lär inte göra nån större skillnad, musen svarade Så skulle du aldrigt sagt om det var din mark. Jag fortfarande chockad av att nån främling tillrättarvisar mig, vände mig om och började gå, men ångrade mig snabbt jag vände mig mot henne och se, nej det är inte min mark men varför bryr du dig, idiot.
vände mig om och gick.

jag är så trött på alla dessa samhällspoliser som tror att det är deras uppgift att gå och tillrättavisa alla som råkar gå på nysått gräs, cykla på fel sida, parkera en cm fel osv, de finns överallt. dessa människor är ju bara så sad, man kan inte ha ett så jättteroligt liv om man hela tiden går runt och ser fel. det måste vara ett jävla bittert liv.
jag lovar och svär att jag aldrig ska bli en grå gammal bitterfitta. NEVER och jag kommer fortsätta gå på det sysådda gräset bara för att.

så är det. och detta var menigen att denna veckan skulle jag vara glad varje dag. men en viss liten surpuppa fixade så även jag är SUR.
IMORGON satsar vi på nytt. happy face

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback