live, learn

let's try this.

igår tjänade jag in så mycket vuxenpoäng läs och bara ta in:
jag har en bil (ett poäng)
bilen är registrerad på mig (två poäng)
jag har en försäkring som står i mitt namn, inte pappas, aka jag betalar enroma summor (tre poäng)
jag tvättar och tankar bilen för egna cash (två poäng)
jag sköter om den, fyller på spolarvätska, motorolja och dylikt (ett poäng)

bilen har jag nu haft i ett år, så detta är inget nytt MEN härom veckan fick jag ett brev från bilprovningen, bilen ska besiktigas. jaja. det måste ju alla tänker ni, jag tänker GUD nej, jag måste laga ljuddämparen först.
så marcus bokade en tid hos den firman han brukade lämna in bilen till.
jag betalade 300:- till bilprovningen för att få komma den 26 oktober (jag vill inte att den dagen ska komma)
igår körde jag min älskade lilla bil till servicefirman, lämnade nykeln och frågade om han visste vad det skulle kosta, såklart kunde inte han svara på frågan i.o.m att han inte visste hur det såg ut där nere så att säg.

han ringer lite senare på eftermiddagen och säger att bilen är klar och att det blev lite dyrare än vad som var beräknat, tydligen var inte bara ljuddämparen sönderrostad, utan även hela avgassystemet.
4134 kronor.

4134. sug på den ni.
ps jag betalde CASH.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback