converse love

                           
                           


godmorgon!
här sitter jag och jobbar, och det bästa av allt, jag har jobbat sen klockan sju! så idag kan jag gå vid halv fyra utan problem.  för då ska jag dra mig in mot stan och friskis, för idag är det aerobics time!
och efter den lilla hopptimmen på fs blir det fotboll för hela slanten!
 
åh lilla alice ligger och drömmer och piper, kan vara det sötaste. jag längtar till den dagen jag ska köpa min alldeles egna hund, men som mitt liv ser ut nu så går det inte och det är synd. men jag känner att man blir så fast och bunden, tänk då att först jobba heltid, eller nej först gå upp tidigt på morgonen för en morgonpromenad innan jobbet, sen jobba en heldag (plus att man måste hitta nån som kan vara med hunden en stund på dagen om man inte hinner hem på lunchen) sen komma hem, gå ut och gå. sen kan man ju inte lämna den ensam om man ska ut en hel kväll, man måste hitta hundvakt om man ska på semester, det är så mycket måsten som får mig att tänka både två tre gånger, och valptider ska vi inte prata om, herregud vilken chock jag fick när ozzy var valp, han kunde ju ingenting, när maxi var valp var ju även jag valp (höhö) och brydde inte mig ett skvatt om uppfostringen, så jag lite naivt trodde väl att dom kunde lite på egen hand, men nej. dom är typ ett tomt skal (jävligt gulligt skal) och innehållet i skalet är min egen sak att fylla upp. så då måste man hitta tid till hundkurser och egen träningstid. ah ni hör ju. HUR i hela världen skulle jag ha tid med detta? men jag vill. men jag måste säga nej till mig själv. en vacker dag. (men man kan ju börja spara redan nu) oj vad långt det blev nu. om en hundar, men jag är ju redan matte till två små prickar. och det duger ju bra det. men jag vill.

sen har jag även bytt ut rasen jag vill ha innan har jag velat ha en liten hund, antingen JRT, FB, eller mops.
men nu har jag kommit på vad som passar mig, och det är en ståtlig boxer. japp. det är min framtidshund. 
men det är en tämligen stor hund och då vill jag bo i hus för att göra livet rättvist för hunden.


             


idag ska jag göra min egen lunch och ja ni kan ju gissa vad jag ska slänga ihop, ja, ja, ja lax med feta ost och franska örter tillbehör tre färgad quinoa och broccoli! MUMS, måste rusa.  xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback